Sucos: blog de Dores Tembrás


Normalización lingüística. As portas
16/07/2010, 22:48
Filed under: Evento, Lingua

Asistín estes días ao curso de verán organizado pola UDC e a CTNL: Traballando en lingua. Curso de verán sobre dinamización lingüística. Cando me fixeron o convite para participar cun relatorio vinme reflexionando sobre aspectos  da normalización que antes non me plantexara. Algo tan básico como concluir que a normalización é intervención.

Impecábel a organización do curso con Goretti Sanmartín e Nel Vidal ao fronte dos equipos. E os/as cordinadores/cordinadoras das mesas de traballo, pendentes de cada detalle: David Cobas, Rosa Moreiras, Anxo Otero, Olga Patiño e Dores Sánchez. Un luxo.

Día 1:

Daniel Romero. Magnífico relatorio teórico centrando as problemáticas. A lucidez:

urxente non é igual a importante

demanda non é  igual a necesidade

Xavier Campos. Abraiante capacidade de análise que permitiu abranguer despois dunha hora de palabras precisas unha parte importante da cartografía de política lingüística e política cultural. (Almorzo e entusiasmo compartidos)

Séchu Sende.  Debuxos, poemas. O contador de historias que demostra o movimento camiñando:  Implicación, Humor social, Socio-afectividade, Entorno Acolledor, Participación Institucional, Contundencia, Apropiación, Autoestima colectiva.

Ana Romaní. A radio (pero antes, con Goretti, rendida á súa poesía). Concisión e O Teatro Radiofónico na voz debullando o Premio: Fomentar a escrita de textos dramáticos para a radio. Facilitar outro medio para os textos. Contacto entre creación e radio.

Lucía Aldao María Lado. ESPECTACULARES.  Alí na cadeira do final do día, aplaudíndolles, rindo. Poesía, poesía, poesía.

Día 2:

Táboa redonda da mañá:

María Yáñez.  A rede e todos eses proxectos prodixiosos, imparábeis, xeniais. Se naceu é porque había unha necesidade. E o optimismo.

Mº Xosé Silvar. Valor etnicitario. Música e lingua. O seu valor social. Apreciacións marcando os lindes.

Lucía Aldao. A creación como verdade. A reflexión poética inserida no proceso normalizador. Emoción.

Táboa redonda da tarde:

Leonardo Fernández Campos. (Curiosidade infinda polos videos de Eu falo, pero nunca antes en persoa. E miro de esguello o seu caderno rebordante de boli bic, de notas, de frechas, de maiúsculas).  Verdades a présas, as anecdótas que fan reaccionar. Un pracer escoitalo.

Marta Souto. Análise das actividades que se poden desenvolver dende a normalización. A transversalidade. A superación en propostas orixinais.

Santiago Prado. A antropoloxía, a análise de actividades realizadas no ámbito do rural. Novos procesos de formación da identidade. Encontro comunitario e a nova palabra que me deslumbra: RURURBANOS.

Eu. Os clubes de lectura e tódalas dúbidas que durante os dous días modifican o meu relatorio. A lingua, a palabra. As portas abertas, as  por abrir.

Concerto Sés. Impresionante espectáculo. Unha posta en escea coidadísima, dende a entrada das cantantes do coro, ata a disposición dos músicos, 7? 8? E tódolos borsalinos. Para rematar erguéndonos das cadeiras entre aplausos afervoados. INMELLORÁBEL fin de festa.

Pero coma en tódolos encontros imposíbel non pensar nos novos coñecidos, compañeiros e compañeiras de xantar e cafés. Imposíbel non mencionar as descubertas que fixeron que me sentira case soberbia por contar con xente tan brillante ao servizo da lingua.

3 Comentarios so far
Deixar un comentario

Non era un curso, sen dúbida, a palabra curso queda demasiado académica. Foi un espazo para a reflexión e o debate, transgresor e activo. Eu oínte a ti e a todos os demais e ando coa mente revolta estes días. Concordo contigo na lucidez das reflexións e na beleza na poesía de Aldao-Lado, coas que me emocionei moito. Todo me gustou, a mágoa e non poder achegar máis pola miña banda e quear en mera espectadora. As miñas descubertas son aínda maiores, dedicada a cursos e colaboracións cando me chaman. Parabéns pola túa intervención.

Comentario por xandra

Dores, tamén eu estou moi agardecida por todas as descubertas que me fixeches persoalmente, sen dúbida o acopio de poesía para as vacacións mellorou de calidade coas túas achegas. MOitas grazas. Belén

Comentario por belén

Como me aledan as vosas palabras!!! Foi un encontro fantástico. Belén, espero que falemos de vagar desas lecturas tralo verán. Apertas.

Comentario por dorestembras




Deixar unha resposta

